سی پی یو INTEL CORE I9 11900H با AMD RYZEN 9 5900HS

مقدمه

در تمامی کامپیوتر ها و لپ تاپ ها می توان پردازنده ها را به عنوان اصلی ترین قسمت موجود نام گذاری کرد. در نظر داشته باشید که استفاده از این تجهیزات نیازمند اطلاعات کافی می باشد. با استفاده درست از مدل های موجود می توانید به راحتی بهترین کارایی را نیز در اختیار داشته باشید. مدل INTEL CORE I9 11900H به عنوان یکی از بهترین نمونه های موجود ارائه شده در بازار می باشد. مقایسه سی پی یو های موجود در بازار باعث می شود تا شما به راحتی از آن ها استفاده کنید. این مدل به عنوان یکی از بهترین پردازنده های مرکزی ارائه شده در سال 2021 شناخته شده است که برای فعالیت های گوناگون در حوزه های مختلف مناسب می باشد.

این پردازنده نسل 11 با داشتن رقبای بسیار زیاد توانسته در بازار بسیار محبوب باشد. وجود 8 هسته بسیار قوی در این مدل پردازنده باعث شده است تا بتوان آن را برای کار های مختلف به کار برد. در مقابل این پردازنده می توان AMD RYZEN 9 5900HS را قرار داد. قطعا شناخت کافی نسبت به این مدل ها باعث می شود تا شما بهترین انتخاب را داشته باشید. در مدل اینتل می توان فرکانس بوست 5.2 گیگاهرتزی را مشاهده کرد. در حالت های مختلف این دو پردازنده می توانند بهترین کارایی را برای استفاده های گوناگون داشته باشند.

مقایسه سی پی یو

مقایسه سی پی یو ریزن و اینتل

قطعا در مقایسه سی پی یو های ریزن و اینتل همیشه مدل هایی را کنار یکدیگر قرار می دهند که بیشترین شباهت را دارند. با استفاده از نسل بندی های مختلف می توان بیان داشت که استفاده از این محصولات برای فعالیت های گوناگون مناسب می باشد. در صورتی که به دنبال یک پردازنده مقرون به صرفه و قوی هستید قطعا این دو مدل از بهترین ها می باشند. برای استفاده از این محصولات باید مادربورد های مخصوصی را در اختیار داشته باشید. به صورت کلی این مادربورد است که برای شما محدودیت های استفاده از پردازنده ها را تعیین می کند. معماری این مدل از ای ام دی به گونه ای است که با وزن کمتر توانسته بهترین میزان از انرژی را نیز صرفه جویی کند.